Je bevindt je hier: Home » Behandelingen » Oorkaarstherapie

Oorkaarstherapie

Wat is een oorkaars?

De Tadé oorkaarsen zijn holle Thaise kaarsen gemaakt van natuurzuiver katoen, gedrenkt in bijenwas en vermengd met geneeskrachtige kruiden, waaronder kurkuma (geelwortel). Het geneeskrachtige kruid Kurkuma staat bekend om zijn ontstekingsremmende en zuiverende werking. De Tadé kaars is een hulpmiddel om energieblokkades in het lichaam op te heffen.

De behandeling

De top van de oorkaars wordt met een draaiende (pijnloze) beweging in de gehoorgang geplaatst, zodat deze is afgesloten. Wanneer de oorkaars brandt is er het zachte knetterende geluid van de kaars hoorbaar. Dit zorgt voor een diepe ontspanning en helderder gevoel in het hoofd.

Door de oorkaars behandeling meerdere keren te ondergaan, ontstaat een diepe reiniging en een intens gevoel van rust en ontspanning.

Oorkaarstherapie

Het plaatsen van oorkaarsen is erg heilzaam bij klachten die zich bevinden boven het sleutelbeen, zoals:

• Verkoudheid
  • Heesheid
  • Oorsuizen, oorpijn
  • Hoofdpijn en migraine
  • Voorhoofdholte ontsteking
  • Keelpijn
  • Slaapproblemen, snurken
  • Neus, voorhoofd, bijholte en/of keelontsteking
  • Stress, oververmoeidheid
  • Hyperactiviteit

De behandeling kan tevens leiden tot een verbeterde ademhaling en reukvermogen.

Het effect

De massage stimuleert het lymfesysteem en werkt op de energieblokkades. Het reinigt de gehoorgang, stimuleert de doorbloeding van hoofd, oor, keel, neus en bijholten. Het helpt om te ontgiften (o.a. bij veel medicijngebruik). Ook de energetische punten en de reflexzones worden gestimuleerd.

Een oorkaars behandeling wordt gegeven in combinatie met voetreflexzonemassage en geeft een zeer diepe ontspanning, reinigende werking en werkt nog lang na. Wil je hierover meer informatie, neem dan contact op.

Mariette-Wessels_reflexzonetherapeut

Hoi, ik ben Mariëtte.
Reflexzonetherapeut.

Heb je een vraag of wil je een afspraak inplannen?
Neem dan gerust contact met mij op, ik sta je graag te woord.

T: 06-48 34 65 27

Liever even mailen?

Je mag natuurlijk ook even een mail versturen. Dan zal ik deze zo spoedig mogelijk beantwoorden of contact met je op nemen.

Scroll naar boven